Monday, June 13, 2011

BERITA KEBAJIKAN - 9W2RZ KEMALANGAN..


Pada 11-Jun-2011, Sabtu, Pukul 4.30pm. AWT telah dapat menemubual Pn. Asiah Abd. Ghani iaitu XYL kepada 9W2RZ (Mohammad Rodzi bin Tuan Ismai) di tingkat 7, Hospital Besar Ipoh/Hospital Tengku Bainun. Mereka mempunyai 4 orang anak dan tinggal di Pulau Langkawi. Kemalangan telah berlaku berhampiran Tasik Banding, Gerik, Perak pada 7-Jun-2011, Hari Selasa, Jam 11.20 pagi. Iaitu semasa mereka berconvoi (2 buah kereta) dari Jeli ke Pulau Langkawi (Base Station). Semasa kejadian Pn. Asiah memandu kereta jenis Wira kepunyaan kakaknya manakala Mohammad Rodzi memandu kereta jenis Iswara. Kenderaan yg di pandu oleh Pn. Asiah ada 5 orang penumpang termasuknya & kenderaan yg dipandu oleh Mohammad Rodzi pula ada 5 orang penumpang termasuknya.

[BAGAIMANA KEJADIAN KEMALANGAN ITU BERLAKU TIDAK DAPAT DICERITAKAN KERANA DALAM SIASATAN POLIS]

2 orang anaknya (10 tahun & 1 tahun 10 bulan) & seorang Anak Buahnya berumur 4 tahun meninggal dunia. Manakala seorang anaknya (Aiman) yg turut berada didalam kenderaan Iswara itu terselamat tetapi cedera. Aiman sekarang telah berada di wad biasa (Hospital yg sama), tingkat 5. Manakala seorang anak mereka, Akilah (9 tahun) terselamat kerana menaiki kenderaan yg dipandu oleh ibunya.

Jenazah anakanda-anakanda mereka telah selamat dikebumikan di Jeli, Kelantan. Semoga dicucuri rahmat keatas mereka & ditempatkan bersama orang2 yg soleh. Setakat semalam 9W2RZ, Mohammad Rodzi masih berada di Unit Rawatan Rapi (ICU), Wad 7A. Beliau masih belum sedarkan diri tetapi telah ada sedikit pergerakan di kaki & tangannya. Diharap semua rakan2 berdoa semoga 9W2RZ, Mohammad Rodzi akan kembali sedar & cepat sembuh.

Rakan2 HAM lokalan Ipoh telah memberikan bantuan awal & sepatutnya selepas 9W2RZ, Mohammad Rodzi dipindahkan drpd Hospital Gerik ke Hospital Ipoh. Manakala PARTS (Perak Amateur Radio Transmitter's Society) juga telah memberikan bantuan yg begitu pantas serta turut menyediakan tempat utk keluarga mangsa berehat di Wakaf PARTS yg berhampiran dgn Hospital tersebut. Kepada Rakan2 yg ingin menghulurkan bantuan/derma boleh menghubungi 9M2SLJ (Wak Lop, 012-5187580) / 9W2YZR (Yazar,017-5882122).
Sila email ke ASTRA Wilayah Tengah (astra.tengah@gmail.com) bagi sebarang pertanyaan.

73, 9W2JSM (J.Sham)..

No comments:

Kod Etika Ahli Radio Amator

Penafian: Pihak Astra Wilayah Tengah tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh pengguna-pengguna yang melawat laman blog ini. Semua maklumat yang dipaparkan tidak mengambarkan pendirian ASTRA Pusat dan tidak menganggu mana-mana pihak. Semua maklumat adalah benar melainkan yang tidak benar sahaja.

Hakcipta Terpelihara © 2011 Astra Wilayah Tengah.

Best View: Mozila Firefox ver 3.0.5 above and Internet Explorer 6 and above

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...