Thursday, June 24, 2010

Sumbangan Untuk Keluarga Kang Mat 9W2KMT



Petikan Hadith :

Dari Amru bin Auf r.a katanya Rasulullah SAW bersabda “Sesungguhnya sedekah seseorang Islam itu memanjangkan umur dan mencegah daripada mati dalam keadaan teruk dan Allah SWT pula menghapuskan dengan sedekah itu sikap sombong, takbur dan membanggakan diri (dari pemberiannya).”


Setiap anggota masyarakat hendaklah mengamalkan konsep “berat sama dipikul ringan sama dijinjing” di mana atas dasar persaudaraan, seorang saudara tidak akan sanggup dan tidak senang jika melihat saudaranya yang lain ditimpa kemudharatan. Dia tidak akan keberatan untuk membantu sedaya upaya bagi mengurangkan penderitaan mereka yang bernasib malang.Setiap pemberian sedekah akan diberikan ganjaran pahala sekiranya dilakukan dengan ikhlas kerana Allah semata-mata. Bahkan fadhilat atau kelebihan bersedekah adalah meliputi dunia dan akhirat. Faedah sedekah di dunia adalah seperti seseorang itu akan dimurahkan rezekinya oleh Allah, terhindar daripada bala bencana, dipanjangkan umur, mencegah daripada kematian yang buruk di mana orang yang selalu bersedekah akan dilindungi daripada ditimpa kemalangan yang menyebabkan kematian dalam keadaan yang ngeri atau mati dalam keadaan tidak beriman (su’ul khatimah) kerana sedekah itu sebenarnya membawa rahmat di samping menghapuskan sifat sombong, takbur dan menunjuk-nunjuk dengan pemberiannya.

Marilah kita bersama-sama menghulurkan bantuan kepada keluarga Kang Mat 9W2KMT yang masih terlantar di wad ICU Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang akibat penyakit jantung. Sesungguhnya bebanan keluarga beliau yang dipikul oleh XYL nya amat berat.
Hanya simpati, sumbangan dan doa dari rakan-rakan diharap dapat membantu sedikit sebanyak meringankan bebanan dan menceriakan keluarga beliau.

Sumbangan boleh disalur terus ke akaun XYL beliau seperti di bawah:

Nama : Ustazah Zabedah bt. Mohd Daim
No. Akaun: 12010020371710
Bank : Bank Islam Berhad, Klang

Untuk keterangan lanjut boleh hubungi,
anakanda beliau SWL Zahir di talian: 014-2272404
atau XYL beliau di talian: 03-33720731


sekian, terima kasih.

No comments:

Kod Etika Ahli Radio Amator

Penafian: Pihak Astra Wilayah Tengah tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh pengguna-pengguna yang melawat laman blog ini. Semua maklumat yang dipaparkan tidak mengambarkan pendirian ASTRA Pusat dan tidak menganggu mana-mana pihak. Semua maklumat adalah benar melainkan yang tidak benar sahaja.

Hakcipta Terpelihara © 2011 Astra Wilayah Tengah.

Best View: Mozila Firefox ver 3.0.5 above and Internet Explorer 6 and above

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...